Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Πως μπορείτε να βοηθήσετε στην γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σας.



 

 Να σημειώσουμε ότι οι παρακάτω συμβουλές είναι γενικές. Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες σε διάφορες ηλικιακές ομάδες και μπορείτε να τις πραγματοποιείτε προκειμένου να περνάτε δημιουργικά τον χρόνο σας με το παιδί σας.
Με τη βοήθεια του λογοπεδικού σας θα έχετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δυσκολία του παιδιού σας, καθώς για κάθε παιδί δημιουργείται ένα Εξατομικευμένο Λογοθεραπευτικό Πρόγραμμα.

Από 2 έως 4 ετών
Μιλάτε καθαρά και σωστά στο παιδί σας έτσι ώστε το παιδί να έχει πάντα το σωστό μοντέλο ομιλίας.
Μην του δίνετε καθετί έτοιμο. Αφήστε το παιδί να σας το ζητήσει με την παραγωγή κάποιας λέξης. Πείτε του «Μπράβο» και επαναλάβετε εσείς σωστά την λέξη ή τη φράση χωρίς να διορθώνετε το παιδί π.χ. «Θέλεις χυμό; Έχω πορτοκαλάδα. Θέλεις πορτοκαλάδα;»
Φτιάξτε ένα βιβλίο με εικόνες (από περιοδικά, φωτογραφίες) με γνώριμα καθημερινά αντικείμενα του παιδιού. Χωρίστε τα αντικείμενα σε ομάδες-κατηγορίες όπως: ρούχα, φαγητά, ζώα κτλ. Φτιάξτε «αστείες» εικόνες π.χ. βάλτε ένα σκύλο πάνω στη ρόδα του αυτοκινήτου και σχολιάστε τι είναι «λάθος» στη φωτογραφία και γιατί.
Δημιουργήστε ρουτίνες για το παιδί. Χρησιμοποιήστε την ίδια φράση σε συνδυασμό με κάτι που γνωρίζει το παιδί. π.χ. «Θα φάμε φαγητό» και ακολουθεί η διαδικασία «παίρνω το πιάτο, το κουτάλι» κτλ. «Θα κάνουμε μπάνιο» και ονομάζουμε όλα τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε. Τα παιδιά θέλουν αρκετές επαναλήψεις πριν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τη σχέση μεταξύ γλώσσας και περίστασης.
Βοηθήστε το παιδί σας να καταλαβαίνει και να θέτει ερωτήσεις. Παίξτε το παιχνίδι «ναι-όχι». Ρωτήστε το παιδί σας «Είσαι αγόρι;» «Σε λένε Νίκο;» «Το αυτοκίνητο πετάει;». Ενθαρρύνετε το παιδί σας να κάνει ερωτήσεις.
Θέστε στο παιδί ερωτήσεις όπου εκείνο θα πρέπει να επιλέξει «Θέλεις μήλο ή αχλάδι;» «Θα φορέσεις την κόκκινη ή την μπλε μπλούζα;».
Βοηθήστε το να ονομάζει μέρη του σώματος και τι μπορούμε να κάνουμε π.χ.«Αυτή είναι η μύτη μου. Με τη μύτη μπορώ να μυρίσω το φαγητό, ένα λουλούδι» κτλ.
Ενθαρρύνετε το παιδί σας για τραγούδι. Ζητήστε του να σας πει τραγουδάκια. Έτσι το παιδί αρχίζει να συνειδητοποιεί και να αποκτά την αίσθηση του ρυθμού.
Βάλτε γνώριμα αντικείμενα μέσα σε ένα μεγάλο κουτί και στη συνέχεια ζητήστε από το παιδί να βγάζει ένα ένα τα αντικείμενα και να τα ονομάζει. Ζητήστε του να σας πει την χρήση του αντικειμένου π.χ. «Μπάλα. Με τη μπάλα παίζω, την κλωτσάω» «Καπέλο. Το καπέλο το φοράω στο κεφάλι. Το φοράω για να μην κρυώνω ή για τον ήλιο» κτλ.
Δώστε ερεθίσματα στο παιδί. Πηγαίνετε βόλτα στον ζωολογικό κήπο και ονομάστε τα ζώα που βλέπετε ή τις ενέργειες (ρήματα) που κάνουν οι άλλοι γύρω σας. Βόλτα στο σουπερμάρκετ, καθαρίζοντας το σπίτι, στο δρόμο για το σχολείο κτλ.
Διαβάστε με το παιδί μικρές ιστορίες με εικόνες. Ζητήστε από το παιδί να συμπληρώνει τις προτάσεις σας δίνοντάς του το οπτικό βοήθημα. Να μπορεί σιγά σιγά να ανακαλεί 3-4 γεγονότα από την ιστορία που διάβασε.



 Για το Σύγχρονο Παιδαγωγείο :


Λογοπεδικός BSc

Κρήτης 6, Βριλήσσια, ΤΚ.15235

κ.6942468102      e.lpalaiologou@yahoo.gr

www.facebook.com/LiaPalaiologouLogopedikos


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου